neděle 27. dubna 2014

Sacharidové vlny

O sacharidových vlnách je toho na netu mraky. Především je to systém stravování, kteří v jeho nejdrsnější formě používají kulturisti před soutěžemi.
Asi už jste se s tím setkali, že jedí pak jen kuře-vejce-rýže-kuře-vejce-rýže. No vejce... spíš bílky :)

Studovala jsem sacharidové vlny několik dnů. Závěr byl, že to pro mne není.
1, Odmítám jíst monotónně
2, Odmítám, aby mi bylo blbě hlady
3, Nechci přestat kojit, takže ten metabolismus úplně zrychtovat nemůžu

Nakonec mne přesvědčil tenhle článek Jak využít cyklování sacharidů

 
Nebudu se tedy nijak rozepisovat o co přesně jde a jak si vlnění spočítat pro sebe. Vše se dá již na netu vyhledat.

Já jsem se vykašlala na veškeré doporučené (nudné) jídelníčky. Psala jsem si poctivě vše na www.kaloricketabulky.cz a dle toho kontrolovala příjem sacharidů.

K snídani vločky (Mixit vlastní směs) 30-40-50g podle množství sacharidů v daném dni. Vajíčka, kuře ryby, hodně, hodně zeleniny a přílohy jen při dnech se 160g nebo 200g. Svačiny: maliny, tvaroh, mandlové máslo, lněná semínka atd..


Den první 15.4.: 90g sacharidů
Rozhodla jsem se zkusit vlny až po snídani. Ráno jsem nevěděla, že se zrovna dnes začnu vlnit. Takže jsem v sobě už měla 50g mixu vloček od Mixitu. Hmm tak na 50g sacharidů začínat nebudu. Zkusím minimum co zvládnu na pohodu
Jillian Michaels - Killer Abs Level 3, + 2x Tabata (běh, trx)

Den druhý 16.4.: 90g sacharidů
Velikonoce se blíží, vajíčka natvrdo zahání mlsnou. I v tom žloutku není tolik sacharidů jak by jeden myslel. A mandle dokáží to, že jsem kaloricky na správném denním příjmu (to chci být, aby nedošlo k jojoefektu)
Bob Harper - Kettlebal 54´ - celý workout se 6kg kabelkou


Den třetí 17.4.: 160g sacharidů
To je vlastně takový můj normální den. Cítím se dobře, ale běh byl dnes divný, asi dochází tělu šťáva
8km, 1h 2´děs

Den čtvrtý 18.4.: 200g sacharidů
Nevím kde sebrat těch 200g sacharidů. Ještě, že mám Mixitové směsy a můžu si pochutnat na Mixitce a do smoothie si dám dokonce 20g medu

Den pátý 19.4. : 70g sacharidů
Navečer jedeme na véču na Blatnou, cestou v autě mám hypoglykémii, je mi blivno a motavo. Ale taky to nemusí být z nízkého příjmu sacharidů. Při běhu mne totiž bodla včela (ano opět) a jsem alergik. Za to můj triceps vypadal nabušeně. :) K večeři jsem si dala Kuře Boston (kuře plněné špenátem a kozím sýrem - mega ňamka), přílohu jsem dala drahé polovičce.
6,4 km

Den šestý 20.4.: 110g sacharidů
Celý den jsem strávila na školení pro focení aktů. V restauraci se vybírá hůř. Oběd Tomatová polévka a Ceasar, večeře Ceasar bez slaniny a bez krutonů, svačina s sebou kefír a mandle. Sacharidy naskákaly o něco víc než jsem chtěla

Den sedmý 21.4. : 160g sacharidů
Cítím, že na běhání mi tahle dávka sacharidů nestačí (Výmluva? :) ) , ale jinak jsem ok.
Jillian Michaes, Killer Abs 3, trx 30 břicho v planku


Den osmý 22.4. : 200g sacharidů
Mazanec k snídani, ovesná kaše ke svačině s malinama mandlovým máslem....atd. Samé ňamky a místo chemického ionťáku před během matcha tea se sirupem z agáve.
Cítím se dobře, dala jsem 10km ve svém nejrychlejším čase



.....dále střídám 70-90g sacharidů - 2dny
                          160g sacharidů - 1 den
                          200g - 1 den

Dnes (27.4.) a zítra dám ještě nižší dávky a pak se vrátím ke svému klasickému stravování v typickém rozložení poměrů 40% sacharidy, 30% bílkoviny a 30% tuky.

Výsledek 15.4.-27.4.:                   - 2kg, -3 cm v pase, -4 cm přes pupík

Ještě nekřičím hurá! Vím že jde teď o reakaci těla v dny následující. Uvidíme co zůstane a co se vrátí a jak se mi bude dařit pokračovat. Ovšem na motivaci je výsledek moc příjemný a rozhodně to nebylo stravování, které by mne nějak extrémně omezovalo nebo prudilo.

Proč nepokračuji? Protože jsem chtěla jen nakopnout metabolismus a pro pravidelné běhací tréninky to kolísání není. A následující měsíc je priorita jasná. (21 km )

 

Žádné komentáře:

Okomentovat